Heeft u een klacht over de wijze waarop (een medewerker van) de Onderzoeksraad zich heeft gedragen? Dan kunt u daarover een klacht indienen. U kunt uw klacht zowel mondeling als schriftelijk indienen.
Schriftelijke klacht
Vermeld in uw schriftelijke klacht in ieder geval de volgende gegevens:
- uw naam;
- uw adres;
- uw telefoonnummer;
- uw handtekening;
- de datum;
- een omschrijving van de gedraging (en indien mogelijk de medewerker) waarover u klaagt.
U kunt uw klacht verzenden naar:
Onderzoeksraad voor Veiligheid
Juridische Zaken
Postbus 95404
2509 CK Den Haag
U kunt uw klacht ook indienen per email. Het emailadres is juridisch@onderzoeksraad.nl.
Mondelinge klacht
Voor de behandeling van mondelinge klachten is geen procedure voorgeschreven. De Onderzoeksraad handelt mondelinge klachten in principe ook mondeling af.
Afhandeling
U krijgt een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw klacht. Uw klacht wordt behandeld door een medewerker van de Onderzoeksraad die niet betrokken was bij de gedraging waarover u klaagt. Zowel de klager als de beklaagde worden in de gelegenheid gesteld gehoord te worden, tenzij de klager of beklaagde aangeeft dit niet te willen.
Termijn afhandeling
Binnen 6 weken na ontvangst moet uw klacht zijn afgehandeld. Halen wij deze termijn wegens omstandigheden niet, dan kunnen wij deze met maximaal 4 weken verlengen. Hiervan wordt u schriftelijk op de hoogte gesteld voordat de eerste 6 weken zijn verstreken.
Nationale ombudsman
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht door de Onderzoeksraad? Dan kunt u zich, binnen 1 jaar na de reactie op uw klacht, wenden tot de Nationale ombudsman.
Meer informatie
De Onderzoeksraad behandelt uw klacht conform hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht.