Terug naar overzicht

Beeldbank

Ga naar het onderzoek

Onderzoek MH17 crash, 17 juli 2014

  • Bron: Ministerie van Defensie Aankomst wrakstukken Gilze-Rijen.
  • Bron: Onderzoeksraad voor Veiligheid
  • Film over de oorzaak van de crash met vlucht MH17.
  • Aankomst wrakstukken Gilze-Rijen.
  • Impressie van de wrakstukken MH17 op vliegbasis Gilze Rijen.
  • Bron: ANP
  • Bron: Ministerie van Defensie Korte impressie van de bergingswerkzaamheden van de wrakstukken van MH17 in Oekraïne. Periode 16 november t/m 23 november 2014.
  • Bron: Ministerie van Defensie Bergen wrakstukken van vlucht MH17 op woendag 19 november
  • Bron: Ministerie van Defensie Bergen wrakstukken van vlucht MH17 op woendag 19 november
  • Bron: Ministerie van Defensie Bergen van de wrakstukken
  • Bron: Ministerie van Defensie Bergen van de wrakstukken
  • Crash MH17 - Toelichting op het rapport van eerste bevindingen door Tjibbe Joustra
  • Bron: Mir Zafriz, Planespotters.net Figuur 1: Archieffoto van betrokken luchtvaartuig.
  • Bron: UkSATSE Figuur 2: Beeld van het FIR van Dnjepropetrovsk, CTA 2 en 4, de gevlogen (rode lijn) en de door de luchtverkeersleiding geklaarde (rode stippellijn) route van vlucht MH17. Verder worden type luchtvaartuig en vlieghoogte weergegeven van de drie andere verkeersvliegtuigen die in hetzelfde gebied vlogen. Het beeld toont de situatie om 13.20 uur.
  • Bron: KNMI Figuur 3: Wolkendek op 17 juli om 12.00 uur. (Uit beschikbare satellietbeelden is deze opname gekozen. Het opname tijdstip hiervan ligt het dichst bij het tijdstip van het ongeval.
  • Bron: AAIB Figuur 4: Cockpit Voice Recorder.
  • Bron: AAIB Figuur 5: Flight Data Recorder.
  • Bron: Google Earth, informatie over wrakstukken Onderzoeksraad voor Veiligheid Figuur 6: Laatst bekende posities van het vliegtuig tijdens de vlucht en locaties van verschillende wrakstukken. De locaties van de wrakstukken zijn weergegeven per vliegtuigsectie.
  • Figuur 7: Teruggevonden wrakstukken aangegeven op het vliegtuig (oranje vlakken).
  • Bron: DCA en AFP Figuur 8: Romphuid van de voorste rompsectie onder het linkerraam van de cockpit met talloze kleine gaten en deuken (boven); uitvergroting van de rechterbovenhoek van dit deel van de romphuid (onder) met gaten (oranje pijl) en putvormige deuken (rode pijl).
  • Bron: DCA Figuur 9: Deel van de binnenkant van de romphuid van het cockpitdak, met tekenen van doorboring met voorwerpen van buitenaf.
  • Bron: NBAAI Figuur 10: Vloer van de cockpit met vloerdelen waarin gaten te zien zijn (rode cirkels) waarbij de vloer van bovenaf is doorboord door voorwerpen.
  • Bron: NBAAI Figuur 11: Hoofdlocatie van het wrak met delen van de motoren (1), vleugel met inspectieluiken (2) en het hoofdlandingsgestel (3).
  • Bron: DCA Figuur 12: Verticale staartvlak.
  • Bron: NBAAI Figuur 13: Rechterdeel van de huid van de achterste rompsectie, met deel van de vliegtuigregistratie.
  • Bron: Onderzoeksraad voor Veiligheid Bijlage A: Voorlopige FDR-gegevens

De Onderzoeksraad voor Veiligheid onderzoekt het neerstorten van vlucht MH17 op donderdag 17 juli 2014 in de regio Donetsk (Oekraïne). De Raad wil alles in het werk stellen om een zo helder mogelijk beeld te geven over de oorzaak van de crash. Het onderzoek wordt uitgevoerd op basis van de...

Lees meer